Αρχική » Το σχολείο » Σχολικός Κανονισμός

Σχολικός Κανονισμός

 

Ο “Σχολικός Κανονισμός” του σχολείου μας

 

Λίγα Λόγια για τον “Σχολικό Κανονισμό”

Είμαστε μια κοινότητα ανθρώπων που μαθαίνει, ίσως το σημαντικότερο κομμάτι αυτού που καλούμαστε να μάθουμε είναι το πως να συνυπάρχουμε αρμονικά και πετυχαίνουμε τους στόχους μας. Χρέος όλως μας μαθητών και καθηγητών είναι η συνεργασία χωρίς εντάσεις και συγκρούσεις, με αμοιβαίο σεβασμό, με ανοχή και αναγνώριση. Σε αυτή την κατεύθυνση και συμπληρωματικά στις προβλέψεις του νόμου* κληθήκαμε και διατυπώσαμε ένα σύνολο όρων και κανόνων που διασφαλίζει τόσο την καλή μεταξύ μας σχέση όσο και την επαρκή μάθηση, αυτό το σύνολο εφεξής θα καλούμε “Σχολικό Κανονισμό”. Ο “Σχολικός Κανονισμός” συνοψίζει τα βασικά σημεία της εσωτερικής πολιτικής του σχολείου, δημιουργήθηκε από εμάς για εμάς, λαμβάνει υπόψη ποιοι είμαστε, είναι έκφραση του αυτεξούσιου μας.

 

Ο “Σχολικός Κανονισμός”

 

1.1 Προσέλευση στο σχολείο

·         Το πρωί βρισκόμαστε στο σχολείο πριν χτυπήσει το πρώτο κουδούνι της ημέρας στις 8:10.

·         Παρευρισκόμαστε στην προσευχή σε προκαθορισμένη για το τμήμα μας θέση και ακούμε τυχών ανακοινώσεις που ακολουθούν χωρίς να μιλάμε μεταξύ μας. Δεδομένου ότι μόνο μια σκάλα οδηγεί στους ορόφους των τάξεων, με το πέρας της προσευχής εισερχόμαστε στο κτήριο και ανεβαίνουμε της σκάλες συντεταγμένα το ένα τμήμα μετά το άλλο, ξεκινώντας από τις μικρότερες προς τις μεγαλύτερες τάξεις.

·         Σε περίπτωση ολιγόλεπτης αργοπορίας πηγαίνουμε στην γραμματεία όπου καταγράφεται το όνομα μας και η ώρα άφιξης μας. Λαμβάνουμε ένα σημείωμα με το οποίο παρουσιαζόμαστε στην τάξη μας. Η απουσία μας καταγράφεται κανονικά. Στο τέλος της σχολικής χρονιάς και στην περίπτωση που υπάρχει κίνδυνος η φοίτηση μας να χαρακτηρισθεί μη επαρκείς ο σύλλογος διδασκόντων επιφυλάσσεται να κρίνει την καταχώρηση ή μη μικρού αριθμού απουσιών αυτού του τύπου. Στη περίπτωση όμως που επιλέξουμε να μην μπούμε στο μάθημα χρεωνόμαστε την απουσία χωρίς δικαίωμα ειδικής μνείας. Απουσία χρεωνόμαστε και σε περίπτωση που φθάσουμε στο σχολείο μετά τις 8:25 όπου η πόρτα του σχολείου θα έχει κλείσει και θα ξανά ανοίγει στις 9:00 για όσους έχουν αργοπορήσει πάρα πολύ. Σε κάθε περίπτωση οι γονείς μας ενημερώνονται από το σχολείο για την αργοπορία ή την μη έλευση μας με SMS. Τέλος σε περίπτωση έντονων καιρικών φαινομένων δύναται να παρακαμφθεί η άνω περιγραφόμενη διαδικασία και οι μαθητές να μπουν κανονικά στην τάξη με εντολή της διεύθυνσης του σχολείου.

 

1.2 Παραμονή μας στην τάξη

·         Όταν χτυπήσει το κουδούνι για να προσέλθουμε στην τάξη μεταβαίνουμε έγκαιρα σε αυτή όπου και περιμένουμε τον καθηγητή να προσέλθει και ανοίξει την πόρτα για να μπούμε μέσα. Δεν καθυστερούμε, ούτε όμως αναμένουμε πολύ για να έρθει ο καθηγητής, σεβόμαστε όλοι το ωράριο. Σε περίπτωση ολιγόλεπτης καθυστέρησης μας είναι στην κρίση του καθηγητή αν θα μπούμε στην τάξη ή θα πάρουμε απουσία.

·         Καθόμαστε σε θέσεις που έχουμε προκαθορίσει σε συμφωνία με τον υπεύθυνο καθηγητή του τμήματος όπως αυτές αποτυπώνονται στο πλάνο της τάξης.

·         Σε ώρα μαθήματος δεν σηκωνόμαστε, δεν μετακινούμαστε χωρίς να πάρουμε άδεια.

·         Είμαστε όλοι υπεύθυνοι για την καθαριότητα του πίνακα, των θρανίων και γενικά της αίθουσας.

·         Το μάθημα τελειώνει με το χτύπημα του κουδουνιού, αλλά δεν αποχωρούμε πριν δώσει την άδεια ο καθηγητής.

·         Ο καθηγητής δεν πρέπει να καταχράται ώρα διαλλείματος για ώρα διδασκαλίας.

·         Ειδικά για τα ξενόγλωσσα μαθήματα όπου πρέπει να μεταφερθούμε στην τάξη ξένης γλώσσας, φροντίζουμε στο τέλος της προηγούμενης ώρας να πάρουμε τα βιβλία μας μαζί μας και να τα αποθέσουμε σε χώρο που μας έχουν υποδείξει έξω από την αίθουσα ξένης γλώσσας ώστε να είμαστε έτοιμοι όταν ξαναχτυπήσει το κουδούνι να μπούμε για το μάθημα της ξένης γλώσσας.

 

1.3 Στο διάλλειμα

·         Με την λήξη του μαθήματος βγαίνουμε από την τάξη χωρίς να χρονοτριβούμε προκειμένου ο διδάσκοντας να κλειδώσει την αίθουσα. Το διάλλειμα είναι εξίσου σημαντικό με το μάθημα για όλους, κανείς δεν μπορεί να μας το στερήσει και σε κανέναν δεν επιτρέπεται να του το στερούμε.

·         Όταν ο καιρός είναι καλός στο διάλειμμά παραμένουμε στον προαύλιο χώρο. Δεν συνωστιζόμαστε στους διαδρόμους του ισογείου, πόσο μάλλον έξω από τα γραφεία του διευθυντή και των καθηγητών.

·         Σε καμία περίπτωση στο διάλειμμα δεν παραμένουμε στους διαδρόμους των ορόφων ώστε ο εφημερεύοντας τον ορόφων να χρειασθεί να μας διώξει. Μετά την εκκένωση των ορόφων ο εφημερεύοντας παραμένει στην βάση του κλιμακοστασίου και δεν επιτρέπει σε κανένα μαθητή να ανέβει. Αν στο διάλλειμα κάτι χρειαζόμαστε και το έχουμε ξεχάσει στην τάξη δεν ζητάμε κλειδί από τον εφημερεύοντα των ορόφων για να πάμε επάνω στην τάξη εκτός αν πρόκειται για κάτι πολύ σημαντικό.

·         Σε περίπτωση που διαπιστώσουμε ότι κάποιος καθηγητής απουσιάζει και δεν έχει αναφερθεί η απουσία του στην πρωινή προσευχή το επισημαίνουμε στην διεύθυνση και παραμένουμε στο προαύλιο εκτός αν βρεθεί λύση συμπλήρωσης. Γνωρίζουμε ότι δεν είναι πάντα εφικτό κάποιος καθηγητής να συμπληρώσει το κενό και φροντίζουμε να μην ενοχλούμε τους υπόλοιπους που έχουν μάθημα γυρνώντας άσκοπα στους διαδρόμους.

 

1.4 Η αποχώρηση μας

·         Η λήξη των μαθημάτων συμβαίνει στις 1:55 ή νωρίτερα αν το προβλέπει το πρόγραμμα οπότε και αποχωρούμε από το σχολείο χωρίς να θορυβούμε. Σε περίπτωση που χρειασθεί η εσπευσμένη αναχώρηση μας και μόνο για σοβαρούς λόγους πηγαίνουμε στην γραμματεία η οποία και ενημερώνει τους γονείς μας σχετικά με το αίτημα μας, στο βαθμό που αυτό γίνει αποδεκτό αποχωρούμε. Αν για κάποιο λόγο η επικοινωνία είναι ανέφικτη και το σχολείο κρίνει βάσιμο το αίτημα μας, αποστέλλετε SMS και αποχωρούμε με την υποχρέωση να ενημερώσουμε το σχολείο από το τηλέφωνο της οικίας μας ότι φθάσαμε.

·         Σε περίπτωση που αισθανθούμε σοβαρή αδιαθεσία δεν αναχωρούμε μόνοι μας άλλα συνοδεία κάποιου συμμαθητή μας ή ενήλικα ο οποίος και οφείλει να επιστρέψει στο σχολείο.

·         Πριν φύγουμε από το σχολείο ενημερώνουμε τον απουσιολόγο της τάξης.

·         Δεν φεύγουμε ποτέ από το σχολικό χώρο χωρίς άδεια από τη Διεύθυνση.

 

2 Η συμπεριφορά μας

·         Κατά την παραμονή μας στο σχολείο οφείλουμε να συνεργαζόμαστε ομαλά μεταξύ μας και με τους καθηγητές μας. Όποτε χρειασθεί οφείλουμε να ακολουθούμε τις συστάσεις-υποδείξεις των καθηγητών μας. Σε περίπτωση που δεν συμφωνούμε με τις συγκεκριμένες συστάσεις δεν αντιδικούμε ούτε αυθαδιάζουμε άλλα σε κατάλληλο χρόνο και τόπο εκφράζουμε με όμορφο τρόπο την διαφωνία στον καθηγητή μας. Οι καθηγητές του σχολείου μας έχουν δεσμευθεί να ακούν τις όποιες διαφωνίες μας και να εμπλέκονται σε διάλογο προς επίλυσή τους. Σε περίπτωση που θεωρούμε ότι συντρέχουν σοβαροί λόγοι, μαθητές και καθηγητές μπορούμε να ζητήσουμε βοήθεια από: τους συμβούλους σχολικής ζωής, την ομάδα διαμεσολάβησης των μαθητών, άλλους καθηγητές μας, την διεύθυνση του σχολείου, ή κάποιο συνδυασμό αυτών. Πρώτο μας μέλημα είναι τα ζητήματα να επιλύονται από τους άμεσα εμπλεκόμενους στο χαμηλότερο δυνατό επίπεδο. Δεν αντιδρούμε εν θερμό άλλα περιμένουμε να καταλαγιάσουν τα όποια αρνητικά συναισθήματα ώστε επεξεργαστούμε νηφάλιοι την πληροφορία που έχουμε λάβει.

·         Μαθητές, καθηγητές, όλοι μας αναγνωρίζουμε ότι είμαστε διαφορετικοί και χτίζουμε διαφορετικές μεταξύ μας σχέσεις. Προσαρμόζουμε την συμπεριφορά μας σε συνάρτηση με τα όσα έχουμε συμφωνήσει ως σχολείο, τους κανόνες κόσμιας συμπεριφοράς άλλα και το σε ποιόν ή ποιους απευθυνόμαστε. Κάποια πράγματα που μπορεί να είναι αποδεκτά από κάποιους μπορεί να μην είναι αποδεκτά από κάποιους άλλους. Σε κάθε περίπτωση επιδιώκουμε ισορροπημένες σχέσεις, σχέσεις που λαμβάνουν υπόψη ποιοι είμαστε εμείς και ποιοι είναι οι άλλοι.

·         Σε περίπτωση ωριαίας αποβολής παραμένουμε σε χώρο που θα μας υποδείξει ο καθηγητής μας ή η διεύθυνση του σχολείου με σκοπό την δημιουργική μας απασχόληση. Η αποδοχή αυτού καταγράφεται και στο τέλος της σχολικής χρονιάς, στην περίπτωση που υπάρχει κίνδυνος η φοίτηση μας να χαρακτηρισθεί μη επαρκείς, ο σύλλογος διδασκόντων επιφυλάσσεται να κρίνει την καταχώρηση ή μη μικρού αριθμού απουσιών από ωριαία αποβολή. Δεν ισχύει αυτό στην περίπτωση άσκοπης περιφοράς μας στους χώρους του σχολείου, τότε η απουσία είναι οριστική και αμετάκλητη.

·         Δεν καταναλώνουμε «ενεργειακά» ποτά και καφέ στο σχολείο δεδομένου ότι οι μεγάλες ποσότητες καφεΐνης προκαλούν υπερδιέγερση και αδυναμία συγκέντρωσης στο μάθημα.

·         Δεν καπνίζουμε ούτε αποδεχόμαστε οι άλλοι να καπνίζουν.

·         Δεν καταναλώνουμε αλκοόλ.

·         Δεν χρησιμοποιούμε κινητά εντός του σχολικού χώρου, αν χρειασθεί να καλέσουμε σπίτι πηγαίνουμε στην γραμματεία του σχολείου. Τα κινητά σε περίπτωση που τα έχουμε μαζί μας, είναι απενεργοποιημένα και αποθηκευμένα στην τσάντα μας με δική μας ευθύνη. Προτιμότερο είναι τα κινητά να μένουν στο σπίτι. Σε περίπτωση διαπιστωμένης χρήσης τους η διεύθυνση του σχολείου δύναται να τα κατάσχει μια ή δύο μέρες. Σε περίπτωση βιντεοσκόπησης με χρήση κινητού προβλέπεται αποβολή μίας ημέρας από το σχολείο, η αποβολή μπορεί να είναι δύο ημερών σε περίπτωση επανάληψης του φαινομένου.

·         Μπορούμε να φέρουμε εδώδιμα από το σπίτι μας, σε καμία περίπτωση όμως δεν επιτρέπεται να βγούμε από το σχολείο για την αγορά τροφίμων από καταστήματα εστίασης.

 

3 Προλαμβάνουμε κάθε μορφή βίας

·         Δεν προβαίνουμε ούτε και αποδεχόμαστε από κανένα μέλος της σχολικής κοινότητας, την άσκηση κάθε είδους βίας, λεκτικής, σωματικής, ψυχολογικής ή άλλης μορφής. Σε περίπτωση τέτοιων φαινομένων αναφέρουμε το γεγονός στους καθηγητές μας οι οποίοι δεσμεύονται να λάβουν όλα εκείνα τα απαραίτητα μέτρα αποτροπής. Τέτοια μέτρα μπορεί να είναι απλές νουθεσίες, μονοήμερη ή πολυήμερη αποβολή ακόμα και αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος αναλόγως πάντα της βαρύτητας και της επαναληψιμότητας του φαινομένου.

·         Συνυπάρχουμε με ανθρώπους διαφορετικής: φυλής, εθνικής καταγωγής, ταυτότητας φύλου, σεξουαλικού προσανατολισμού, σεβόμαστε την διαφορετικότητα, για εμάς όλοι οι άνθρωποι έχουν αξία και αποτελούν ισότιμα μέλη της κοινωνίας μας. Ήμαστε αλληλέγγυοι και δεν επιτρέπουμε κανένας να γίνει στόχος λόγο της διαφορετικότητας του. Σε περίπτωση που αντιληφθούμε ότι κάτι τέτοιο επιχειρείται δηλώνουμε την εναντίωση μας και αναφέρουμε το γεγονός στους συμβούλους σχολικής ζωής, την ομάδα διαμεσολάβησης των μαθητών, άλλους καθηγητές μας, την διεύθυνση του σχολείου, ή κάποιο συνδυασμό αυτών. Δεν αδιαφορούμε δεν εφησυχάζουμε.

·         Δεν προκαλούμε τους συμμαθητές μας ούτε απαντάμε σε τυχών λεκτικές προκλήσεις άλλα τις σταθμίζουμε και αν είναι μεμονωμένες και ήσσονος σημασίας απλά τις αγνοούμε, διαφορετικά τις αναφέρουμε στον καθηγητή που κάνει το μάθημα ή στον καθηγητή που εφημερεύει πλησίον μας αν πρόκειται για διάλειμμα. Αποδεχόμαστε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις η όποια λεκτική προσβολή δεν είναι εύκολο να πιστοποιηθεί ειδικά όταν και εμείς έχουμε προβεί σε αντεγκλήσεις. Γνωρίζουμε επίσης ότι όποιος μας παρενοχλεί συνήθως το κάνει κατ’ εξακολούθηση και σε άτομα πέρα από εμάς, οπότε η όποια αναφορά μας στο γεγονός και αν ακόμα δεν οδηγήσει στην δικαίωση μας, συνεισφέρει στο να καταγραφεί η ευρύτερη προσβλητική συμπεριφορά του συμμαθητή μας και σε δεδομένη στιγμή να υπάρξουν τα ενδεδειγμένα μέτρα.

 

4 Συμμετέχουμε σε κάθε έκφανση της κοινωνικής ζωής του σχολείου

·         Στις σχολικές γιορτές παρευρισκόμαστε όλοι. Σε περίπτωση μη έλευσης μας χρεωνόμαστε τόσες απουσίες όσες οι ώρες που προβλέπει το ωρολόγιο πρόγραμμα την ημέρα πραγματοποίησης τους. Το ίδιο ισχύει και για πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις που πραγματοποιούνται στο πλαίσιο του ωρολογίου προγράμματος, για σχολικούς περιπάτους όπως και σχολικές εκδρομές που μεριμνήθηκε ειδικά διαμορφωμένο πρόγραμμα για όσους δεν συμμετέχουν.

·         Ο σύλλογος διδασκόντων σε ενδεχόμενο μη επαρκούς φοίτησης δύναται να περικόψει μέρος αυτών των απουσιών. Σκόπιμο όμως είναι να παρευρισκόμαστε στο σχολείο τέτοιες ημέρες και να μην χρεωνόμαστε απουσίες πόσο μάλλον όταν οι παραπάνω απουσίες αφορούν άκοπες δραστηριότητες.

·         Στις σχολικές εκδρομές δεσμευόμαστε να τηρούμε τον κανονισμό σχολικών εκδρομών όπως αυτός έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του σχολείου


 

5 Μαζί με τους γονείς για ένα καλύτερο σχολείο

Ενημερώνουμε τους γονείς μας για την σχολική καθημερινότητα μας και τους προτρέπουμε:

·         Να συμμετάσχουν σε εκδηλώσεις του σχολείου ανοικτές στην κοινωνία.

·         Να συμμετέχουν στης συνελεύσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων.

 

6 Προστατεύουμε τον χώρο μας

·         Σεβόμαστε την περιουσία του σχολείου και δεν προβαίνουμε σε καταστροφές.

·         Διατηρούμε τους χώρους καθαρούς.

·         Δεν γράφουμε όπου να είναι στους τοίχους, αν θέλουμε να εκφράσουμε γραπτά ένα σύνθημα, ένα συναίσθημα μια κατάσταση το κάνουμε στους πίνακες που υπάρχουν για τον σκοπό αυτό σε διάφορες θέσεις του σχολείου. Σε καμία περίπτωση δεν βωμολοχούμε, δεν προσβάλουμε προφορικώς ή γραπτώς, είναι και αυτό μια μορφή βίας.

·         Γνωρίζουμε ότι για όποια βεβαιωμένη φθορά προκαλέσουμε στην περιουσία του σχολείου η δαπάνη αποκατάστασης της βαρύνει τους γονείς μας και εμάς τους ίδιους. Άλλα και στην περίπτωση που δεν εξακριβωθεί ο υπαίτιος της όποιας φθοράς ώστε να χρεωθεί την αποκατάσταση της έχουμε επίγνωση ότι η φθορά επηρεάζει την ομαλή λειτουργία ή την καλαισθησία του σχολείου και πως η αποκατάσταση της βαρύνει το ταμείο του σχολείου και αποστερεί πόρους που θα μπορούσαν να δοθούν για δημιουργικούς σκοπούς.

 

Ο σεβασμός όλων των παραπάνω πηγάζει από την αναγκαιότητα τους, όλοι θεωρούμε λογική και αυτονόητη την τήρησής τους. Οι παραπάνω κανόνες ρυθμίζουν τα περισσότερα όχι όμως όλα τα ζητήματα της ζωής μας στο σχολείο, για ότι δεν προβλέπει ο παρόν κανονισμός και το ισχύον νομικό πλαίσιο ισχύουν οι κανόνες της ευπρέπειας και αρμονικής συνύπαρξης, ισχύουν οι κανόνες που διευκολύνουν την ομαλή λειτουργία του σχολείου.

 

 

Η διεύθυνση του σχολείου Ο σύλλογος Διδασκόντων

 

 

Οι εκπρόσωποι των μαθητών


 

*Για ζητήματα που οι προβλέψεις του νόμου είναι ξεκάθαρες και χρειαζόμαστε βοήθεια ανατρέχουμε στους νόμους οι οποίοι είναι αναρτημένοι στην ιστοσελίδα του σχολείου, εδώ. Σύνοψη των βασικότερων διατάξεων που μας αφορούν και σχετίζονται με τις απουσίες, τις συνελεύσεις και τις σχολικές εκδρομές μπορούμε να βρούμε εδώ.

Κανονισμός Σχολικής Ζωής 6ου (Εγκεκριμένος απο τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης)

error: Content is protected !!